آیا تا به حال شده که از دهان کسی اصطلاح " بازاریابی محتوایی" را شنیده باشید و علی رغم نیاز به دانستن و فهمیدن مفهوم این اصطلاح ، احساس خجالت ، شما را از پرسش درباره آن منع کرده باشد؟ در ادامه به نقش بازاریابی محتوایی در کسب و کار می پردازیم و شما را از نزدیک با اینئ واژه آشنا می کنیم.
بازاریابی محتواییاگر جواب شما مثبت است، این مقاله کمک حالتان خواهد بود:
پایه و اساس بازاریابی محتوایی، شامل یک "منبع آنلاین" از اطلاعاتی کامل و شامل مربوط به بازاریابی محتوایی می باشد، یا به بیان ساده تر:
بازاریابی محتوایی درواقع تکنیک بازاریابی مبتنی بر خلق و توزیع محتوایی با ارزش، مرتبط و با ثبات برای جذب و بدست آوردن مخاطبانی با تعریف مشخص می باشد؛ با هدف سودبخشی به مشتریان.
نکته متمایز کننده این نوع بازاریابی، با دیگر روش ها، که تقریباً برای تمامی روشهای تبلیغاتی و بازاریابی جواب می دهند ، مفهوم "با ارزش" است. اگر دیدید مردم به جای پرهیز از نوع خاصی از مفهوم و محتوی ، که در یک کمپین بازاریابی به کار گرفته شد ، به دنبال یافتن آن، و استفاده کردنش می گردند، شک نکنید که آن محتوا ، قسمتی از " کمپین بازاریابی محتوایی" برای کسب و کار آنلاین بوده است.
بازاریابی محتوایی(این هم روش تشخیص یک محتوای با ارزش در یک کمپین تبلیغاتی)
تبلیغات همواره از محتوا، برای نشر اطلاعاتی درباره یک برند و ساختن شهرت برند، یاری گرفته است.
کدام شرکتها از بازاریابی نیچ استفاده می کنند؟
اگرچه بسیاری از شرکتها و کمپانیهای بزرگ دنیا از استراتژیهای بازاریابی نیچ استفاده میکنند اما معمولا این روش بسیار مناسب و ایدهآل شرکتهایی کوچک و استارتآپهایی است که بودجهای کم و محصول یا خدماتی دارند که مختص گروهی خاص از افراد میباشد.
نمونههایی از بازاریابی نیچ یا نیچ مارکتینگ
یکی از بزرگترین داستانهای موفقیت آمیز قرن 21 که به احتمال زیاد بارها آن را شنیده اید، سیستم ارتباط دهندهی آنلاین دانشجویان دانشگاه هاروارد است که بعدها به شبکهی اجتماعی جهانی فیسبوک تبدیل شد.
هدف بازاریابی محتوایی، جذب و نگه داری مشتریان ، با استفاده از خلاقیت با ثبات، و بازسازی های مرتبط، و محتوای باارزش مبتنی بر تغییر یا ارتقاء برخورد و رفتار مشتری، می باشد. این یک روند جاری و غیر مقطعی ست که بهترین مکمل برای استراتژی کلی بازاریابی شماست، درحالی که تمرکز بازاریابی محتوایی به جای اجاره کردن رسانه، روی تصاحب کردن و مالکیت آن می باشد.
به بیان ساده ، بازاریابی محتوایی ، هنر ارتباط برقرار کردن با مشتریان و دستیابی به اهداف بدون فروش است.این نوع بازاریابی ، فعالیتی ممتد و بدون وقفه است، که در آن به جای پرتاب کردن محصولات و یا خدمات توی صورت مشتری ، شما درحال رساندن اطلاعاتی برای افزایش آگاهی خریدار هستد. بدنه و باور اصلی این نوع بازاریابی این است که اگر ما به عنوان ارائه دهنده خدمات و کالا، اطلاعات سودمند و با ارزشی برای مشتری را به طور مستمر و در طی زمان، در اختیارشان قرار دهیم ، آنان نیز به طور حتم این رفتار ما را با "خرید" و "استفاده کردن" و "وفاداری" نسبت خدمات و کالا هایمان، پاسخ می دهند.
بارها با دوستانی برخورد کردهام که بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) را با بازاریابی اینترنتی یا همان بازاریابی آنلاین یکسان میدانند!
ولی این دو تا با همدیگر تفاوت دارند!
بازاریابی دیجیتال: بازاریابی با استفاده از ابزارها و رسانههای دیجیتال است.
بازاریابی اینترنتی: بازاریابی با استفاده از ابزارها و رسانههای اینترنتی یا همان آنلاین است.
می دانم بدیهی بود! ولی یک سوال، آیا تلوزیون، SMS، USSD، بیلبوردهای الکترونیکی و… جزو رسانههای آنلاین هستند؟؟ مسلما خیر!
آنچه بیان شد یک تعریف خیلی ساده از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتالی بود، در واقع دامنه دیجیتال مارکتینگ خیلی گسترده تر از دیگر روش های بازاریابی معمول است.
بنابراین مفهوم بازاریابی دیجیتال بسیار گستردهتر از بازاریابی آنلاین است.
میتوانید برای آشنایی با بازاریابی آنلاین به مقاله بازاریابی اینترنتی (آنلاین) چیست؟” نگاهی بیندازید.
جعبه ابزار بازاریابی دیجیتال
بعضی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال را نام میبریم:
- سئو (SEO)
- بازاریابی موتورهای جست و جو (SEM)
- بازاریابی محتوایی (Content Marketing)
- بازاریابی شبکههای (رسانههای) اجتماعی (Social Media Marketing)
- بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
- تبلیغات نمایشی یا بنری (Display Advertising)
- کتابهای الکترونیکی (E-Books)
- بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)
- بازاریابی بازیهای رایانهای (Video games Marketing)
- بازاریابی از طریق SMS و MMS (به سردمداری ایرانسل در ایران!!)
- بیلبوردهای الکترونیکی (Electronic Bilboards)
درباره این سایت